פרסום ממומן ברשת החיפוש של גוגל הוא חלק מתוך תוכנית מודעות של גוגל, המאפשרת לעסקים ולמשווקים לקדם את מוצריהם ושירותיהם על ידי הצגת פרסומות בתוצאות החיפוש של גוגל. פרסומות אלה מוצגות כאשר משתמשים מחפשים מילות מפתח או ביטויים הקשורים לעסק או למוצר שהן מפרסמות. הפרסומות מוצגות בחלק העליון או התחתון של תוצאות החיפוש, והן מסומנות כפרסומות.
התקשורת היעילה עם קהל יעד והאורגניות בניהן של המודעות באמצעות כלים כמו מילות מפתח, כתיבת פרסומות מדויקות, קידום תוכן איכותי, ואופטימיזציה שוטפת של הקמפיינים הם חלק מהגורמים המשפיעים על ההצלחה של פרסומות ברשת החיפוש של גוגל.